torsdag 30 januari 2014

Annas favoritlåtar 2013 plats 20-11

Att komma ihåg årets alla låtar är ju ganska omöjligt. Man har ju inte ens hört alla. Så jag har garanterat missat en massa guldkorn. Det är dessutom extremt svårt att rangordna låtar som är helt olika. Så själva placeringarna får tas med en nypa salt :) För att se plats 40-31 klicka här, för plats 30-21 klicka här.

20. Counting Stars - OneRepublic
Detta var inte en låt som jag fastnade för direkt när den kom utan den har växt mer och mer under året och det var egentligen inte förrän på slutet som jag började tycka att den var riktigt bra.




19. Från balkongen - Oscar Linnros
En av våra bästa svenska artister. Vilken talang! Älskar musiken i låten, de vackra slingorna.




18. Royals - Lorde
Sjukt skönt gung.




17. Work Bitch - Britney Spears
Ja, jävlar vad jag har diggat till denna. Särskilt på hög volym i bilen. Partyfeeling :)




16. Atlas - Coldplay
Kanske påverkas jag av att låten är från filmen "Hunger Games: Catching Fire" (som är asbra) men den är otroligt vacker och stämningsfull.




15. Roar - Katy Perry
Detta är en powerlåt som är grymt bra att träna till. Hade bara önskat en tuffare video till med mer fighterkänsla.




14. Wrecking Ball - Miley Cyrus
En sådan låt där verserna är mycket bättre än refrängen. Men jag älskar verkligen verserna. Sen behöver vi ju inte gå in på Mileys något desperata metoder att få uppmärksamhet :)




13. En sån karl - Agnes Carlsson
Bästa låten från årets "Så mycket bättre" kom självklart från Agnes som var lysande rätt igenom. Sjukt bra version av låten.




12. Thrift Shop - Macklemore & Ryan Lewis
Älskar när det är både roligt och bra musik. Underbart gung och roligt text. Videon är lite småkul också.




11. Julian - Say Lou Lou
Say Lou Lou var en av de bästa presenterna 2013 hade att bjuda på. Svenskt tvillingpar med fantastiska röster och grymma låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar