fredag 17 januari 2014

Annas favoritlåtar 2013 plats 40-31

Att komma ihåg årets alla låtar är ju ganska omöjligt. Man har ju inte ens hört alla. Så jag har garanterat missat en massa guldkorn. Det är dessutom extremt svårt att rangordna låtar som är helt olika. Så själva placeringarna får tas med en nypa salt :)

40. YOLO - The Lonely Island ft. Adam Levine and Kendrick Lamar

Jag älskar The Lonely Island. Deras texter är alltid sjukt roliga men även om det är på skoj så är låtarna ofta väldigt bra. Här har man dessutom kryddat med fantastiska Adam Levine i refrängen!





39. Wait For Me - Kings Of Leon

Ingen lista utan mitt favoritband. Tror inte de kan göra en dålig låt.





38. Story of My Life - One Direction

I denna sången tycker jag att verserna är bättre än refrängen.





37. Precis som jag - Daniel Adams-Ray

En av våra riktigt bra svenska artister. En sång man gärna sitter och sjunger med för full hals.





36. I See Fire - Ed Sheeran

Kanske påverkas jag av att den är soundtrack till underbara The Hobbit men den är ju grymt bra.





35. Am I Wrong - Nico & Vinz

Skönt gung och lätt att sjunga med.





34. Ho Hey - The Lumineers

Visst känns den tjatig nu men hur många gånger förra året har man inte suttit och sjungit Ho Hey..





33. Song For Zula - Phosphorescent

Skön låt och han har så otroligt mysig röst.





32. Pompeii - Bastille

Också en som man sjungit med mycket på.





31. Ordinary Love - U2

Fantastisk låt som nu när jag tänker efter, kanske borde ha legat högre på listan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar