onsdag 22 januari 2014

Annas favoritlåtar 2013 plats plats 30-21

Att komma ihåg årets alla låtar är ju ganska omöjligt. Man har ju inte ens hört alla. Så jag har garanterat missat en massa guldkorn. Det är dessutom extremt svårt att rangordna låtar som är helt olika. Så själva placeringarna får tas med en nypa salt :) För att se plats 40-31 klicka här

30. Instant Repeater - Agnes

Om det är Agnes som är ett musikaliskt geni eller ifall hon har grymt begåvade människor omkring sig vet jag inte men klart är i alla fall att hon är en riktigt stjärna. Överlägset den bästa deltagaren i årets omgång av "Så mycket bättre". Här har hon gjort en grym version av en redan grym låt. Älskar trummorna. Man måste ju bara digga med!




29.  Impossible - James Arthur

Jag visste faktiskt inte att detta var en X-factor snubbe förrän nu när jag letade upp videon. Låten har jag dock njutit av på radion många gånger. Skön sångröst till en skön låt.




28. I Don't Like To Wait - B Robin

Jag blev jätteförvånad när jag insåg att det var den gamla idoldeltagaren Robin från 2008 som sjöng. Riktigt coolt sound. Känns väldigt osvenskt.




27. Sergels torg - Veronica Maggio

Jag gillar ofta musiken i Maggios låtar. Den känns pampig och poppig på samma gång. Tycker refrängen här är super.




26. Håll om mig - Petter ft. Daniel Adams-Ray

Petter på verserna och Daniel Adams-Ray på refrängerna. Kan ju inte bli annat än succé! Lite kul med uppträdandet nedan är att med på scen finns även Salem al-Fakir, Filthy, Vincent Pontare och Sleepy. Men vad fan tänkte de på när de sydde ihop de där kläderna?!




25. Leave The World Behind - Lune

Hennes underbara röst till denna otroligt vackra version av låten. Mumma!




24. Same Love - Macklemore & Ryan Lewis ft. Mary Lambert

Vacker sång och vacker text!




23. Young and Beautiful - Lana Del Rey

Jag älskar Lana Del Rey. Det är så otroligt mycket känsla i hennes röst. Och så denna otroligt vackra låt med mäktig orkester.




22. The Monster - Eminem ft. Rihanna

Eminem och Rihanna - klassisk kombo!




21. Get Lucky - Daft Punk ft. Pharrell Williams

Det kan väl inte bli mer groovy än så här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar