onsdag 7 januari 2015

Mina favoritlåtar år 2014 plats 31-40

Även i år har jag försökt lista mina favoritlåtar från året som gått. Och som vanligt är det helt omöjligt att minnas alla låtar så jag har garanterat missat flera guldkorn. Och som vanligt är det skitsvårt att rangordna dem så ta inte placeringarna så allvarligt ;)

40 The Hanging Tree – James Newton Howard, Jennifer Lawrence
Tyvärr ingen riktig video men det gör inget. Mäktigast är såklart låten i filmen men jag tycker det är rätt gött att höra den på hög volym i lurarna också.




39 I’m an Albatraoz - AronChupa
Okej, den vinner kanske inga priser för bästa låttext (eller musik för den delen) men jävlar vad den är party! Och även de låtarna har en viktig funktion :)





38 Bang Bang – Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj
Kombinationen med Jessie Js lite raspigare röst i verserna, Arianas skönsjungande refränger och så mixat med lite Nicki Minaj, en av de bästa rapparna som finns just nu, är nästan smått genialisk. Och så blev det ju också en ganska hyfsad partylåt. Plus en video full med tokheta brudar.





37 Dangerous – David Guetta ft. Sam Martin
Detta är en låt som dels fått mig på partyhumör under året men också funkat utmärkt som träningslåt. Den påkostade och onödigt långa videon (låten börjar ca 3,30 in i videon) är gjord av svenske Jonas Åkerlund och lider inte brist på snygga lättklädda tjejer.




 36 Animal - XOV
Hittade tyvärr ingen video på youtube till denna, hoppas spotifylänken fungerar! XOV är svensk och hade den stora äran att få ha med en låt på soundtracket till "The Hunger Games: Mockingjay Part 1". (Vi hade faktiskt med två svenskar, den andra var Tove Lo). Det är något i refrängen som suger tag i mig och får mig att sitta och gunga med.



35 Blank Space – Taylor Swift
Taylor Swift har haft ett minst sagt lyckat år med flera bra låtar. Detta var en av mina favoriter. Gillar även videon som är i gammal klassisk stil där det berättas en historia och Taylor spelar så där härligt överdrivet i den.





34 Carry On Wayward Son - Vivien Armour, Alyssa Lynch, Kelli Ogmundson, Katie Sarife, Rachel Warkentin, Nina Winkler & Jay Gruska
Om man inte följer TV-serien "Supernatural" så kanske denna låten inte säger en så mycket. Men för oss Supernatural-Nördar säger den massor! Att få höra denna underbara låt (som starkt förknippas med serien) i en sådan här version i det 200:ade avsnittet av serien gav en gåshud och tårar i ögonen!




33 Come Join the Murder – The White Buffalo
Ännu en låt jag upptäckt via en TV-serie. Denna gång en låt som verkligen bidrog till känslan i avslutet av "Sons of Anarchy". Inte ett öga torrt!




32 Warriors – Imagine Dragons
Imagine Dragons dyker upp då och då med några riktiga pärlor. Tycker denna är ganska mäktig.




31 Shake it off – Taylor Swift
Om det var någon låtrad som fastnade i ens huvud 2014 så var det "Shake it off, shake it off". Max Martin med flera visste vad de gjorde!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar