onsdag 26 februari 2014

"Frozen" (2013)

”Frozen” är med och slåss tillsammans med ”Lejonkungen”, ”Aladdin” och ”Hitta Nemo” som Disneys storsäljare. Och den är definitivt i samma klass som dem. Den har alla ingredienser som en Disneyklassiker ska ha. Otroligt vackert gjord med underbara miljöer, lite kärlek, starka karaktärer, mycket humor och så lite spänning också. Extra plus för några riktigt fina sånger som inte känns som de tryckts in bara för sakens skull utan de förstärker känslorna helt rätt. Denna gång har jag faktiskt fått se den på engelska redan på bio vilket alltid är ett extra plus tycker jag. Min favorit Kristen Bell gör rösten till Anna. Kristen passar väldigt bra till att läsa in röster (exempel Gossip Girl) men att hon var så grym sångerska visste jag inte. Idina Menzel gör Elsa jättebra och sången ”Let It Go” som härjar på listorna nu är riktigt bra. En annan som jag gillar starkt är snögubben Olaf, vars röst görs av Josh Gad. Han är så sjukt rolig. Har lovat dottern att vi ska gå och se den på svenska och jag ser faktiskt fram emot det trots att jag precis har sett den. Tyder ju, om något, på att den är ganska bra :)
Betyg: 4+



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar